Analiza dowodów i deklaracji

Polega na zbadaniu dokumentów i wytworów danej osoby pod kątem tego, w jakim stopniu mogą one świadczyć o osiągnięciu przez kandydata wybranych efektów uczenia się. |
Etapy walidacji, na których rekomenduje się stosowanie danej metody
|
Zakres efektów uczenia się, które można sprawdzać daną metodą
|
Niezbędne zasoby:
|
Możliwości łączenia z innymi metodami:
|
Bilans kompetencji
polega na zidentyfikowaniu i przeanalizowaniu wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych osoby, w tym jej uzdolnień i motywacji, w celu opracowania planu rozwoju zawodowego lub dalszego uczenia się. Bilans kompetencji jest zbiorem metod, który zawiera m.in. różnego rodzaju wywiady ustrukturyzowane. |
Etapy walidacji, na których rekomenduje się stosowanie danej metody
|
Zakres efektów uczenia się, które można sprawdzać daną metodą
|
Niezbędne zasoby:
|
Możliwości łączenia z innymi metodami:
|
Obserwacja w warunkach rzeczywistych
Polega na analizie działania kandydata w rzeczywistych warunkach realizacji zadań określonych w opisie kwalifikacji. |
Etapy walidacji, na których rekomenduje się stosowanie danej metody
|
Zakres efektów uczenia się, które można sprawdzać daną metodą
|
Niezbędne zasoby:
|
Możliwości łączenia z innymi metodami:
|
Obserwacja w warunkach symulowanych
Polega na analizie działania kandydata w warunkach zbliżonych do rzeczywistych, stworzonych na potrzeby procesu walidacji. |
Etapy walidacji, na których rekomenduje się stosowanie danej metody
|
Zakres efektów uczenia się, które można sprawdzać daną metodą
|
Niezbędne zasoby:
|
Możliwości łączenia z innymi metodami:
|
Prezentacja
Polega na przygotowaniu, przedstawieniu i omówieniu określonego tematu przed panelem ekspertów (np. asesorów) |
Etapy walidacji, na których rekomenduje się stosowanie danej metody
|
Zakres efektów uczenia się, które można sprawdzać daną metodą
|
Niezbędne zasoby:
|
Możliwości łączenia z innymi metodami:
|
Debata Swobodna
Polega na wymianie argumentów na określony temat. Odbywa się w grupie a uczestnicy mają dużą swobodę, ponieważ nie przypisuje się im konkretnych funkcji ani nie narzuca sposobu prezentowania stanowisk. |
Etapy walidacji, na których rekomenduje się stosowanie danej metody
|
Zakres efektów uczenia się, które można sprawdzać daną metodą
|
Niezbędne zasoby:
|
Możliwości łączenia z innymi metodami:
|
Debata ustrukturyzowana
Polega na zorganizowanej i moderowanej (kierowanej) dyskusji w grupie osób poprzez wymianę argumentów dotyczących wybranego tematu. Może przebiegać według określonego scenariusza. |
Etapy walidacji, na których rekomenduje się stosowanie danej metody
|
Zakres efektów uczenia się, które można sprawdzać daną metodą
|
Niezbędne zasoby:
|
Możliwości łączenia z innymi metodami:
|
Test teoretyczny
Polega na zadawaniu kandydatowi pytań lub wykonywaniu przez niego określonych zadań w zakresie wiedzy i umiejętności kognitywnych oraz na analizie rezultatów tych działań. |
Etapy walidacji, na których rekomenduje się stosowanie danej metody
|
Zakres efektów uczenia się, które można sprawdzać daną metodą
|
Niezbędne zasoby:
|
Możliwości łączenia z innymi metodami:
|
Wywiad swobodny
Polega na wymianie pytań i odpowiedzi w formie nieustrukturyzowanej rozmowy pomiędzy osobą prowadzącą wywiad a osobą przystępującą do walidacji. |
Etapy walidacji, na których rekomenduje się stosowanie danej metody
|
Zakres efektów uczenia się, które można sprawdzać daną metodą
|
Niezbędne zasoby:
|
Możliwości łączenia z innymi metodami:
|
Wywiad ustrukturyzowany
Polega na zadawaniu serii wystandaryzowanych pytań zamkniętych i analizie odpowiedzi. |
Etapy walidacji, na których rekomenduje się stosowanie danej metody
|
Zakres efektów uczenia się, które można sprawdzać daną metodą
|
Niezbędne zasoby:
|
Możliwości łączenia z innymi metodami:
|
Jak korzystać z porównywarki?
Na widocznym obok zestawieniu zaznacz metody, które chcesz porównać, a następnie kliknij przycisk przejdź do porównania. Aby usunąć metodę z porównania kliknij ikonkę na kaflu.